MOSKWA SADOWA

Wpis

czwartek, 10 marca 2016

Wspólna sprawa

 

Szanowni Państwo,

 

W związku z nadzwyczajną sytuacją w kraju, powodowany poczuciem obowiązku, publikuję stanowisko grupy działaczy KOD PP (proszę pytać o różnice z KOD-em bez literek wtajemniczonych:), którego treść podzielam z grubsza i w większości szczegółów (ale na formę nie mam wpływu;-). Sprawa jest poważna, wymaga od nas osobistego udziału, dlatego ci, którzy mogą i chcą, powinni stawić się pod kancelarią premier w Warszawie, gdzie pojawił się płomyczek sprzeciwu wobec dyktatury PiS.

Wolność i równość. Razem naprawdę, nie osobno:)

 

Deklaracja Komitetu Obrony Demokracji Przed PiS-em (KOD PP)

Jesteśmy grupą uczestników i sympatyków ruchu społecznego KOD, których łączy chęć wyraźnego określenia celów ruchu, opracowania jego strategii w kategoriach politycznych i społecznych, wreszcie podjęcia zdecydowanych działań na rzecz polskiej demokracji podmiotowych i zorientowanych na osiąganie konkretnych celów. Wobec demontażu instytucji polskiego państwa prawa dokonywanego przez rządzące PiS, jak również wobec niszczenia obywatelskich postaw demokratycznych, które odbywa się równocześnie przy udziale środowiska tej partii, uznajemy za konieczne wystąpić przeciwko działaniom PiS. Opór może być w naszym przekonaniu skuteczny. Możemy także zbudować w Polsce poczucie obywatelskiej odpowiedzialności i podmiotowości, w którym każdy obywatel ma poczucie sprawstwa i współdecydowania o wspólnym państwie.


Uważamy, że KOD jest i powinien pozostać liderem ruchu na rzecz polskiej demokracji, zaś podstawą politycznego konsensusu w ramach KOD jest i powinna
być Konstytucja RP. W tak rozumianym Ruchu powinno być miejsce dla podmiotowo działających środowisk i organizacji z organizacjami pozarządowymi i partiami politycznymi włącznie. Wspólna walka o demokrację powinna łączyć wszystkie środowiska, a rozbieżności, co do metod osiągnięcia celu nie mogą prowadzić do wykluczania żadnej z grup.

KOD jest jeden i jest jeden cel. Drogi do osiągnięcia tego celu mogą być różne - i wszystkie są równouprawnione.

Strategia oporu społecznego wobec dyktatury PiS-u w obronie demokracji i ładu konstytucyjnego RP

Będziemy dążyć do delegitymizacji etycznej i politycznej formacji PiS, jako zagrożenia i wroga demokracji w Polsce i w Europie. Delegitymizacja PiS-u powinna opierać się na dobrze udokumentowanych przypadkach naruszania przez tę partię fundamentalnych praw demokracji, wolności obywatelskich, praworządności, Konstytucji i państwa prawnego w Polsce oraz standardów demokratycznych i praw Unii Europejskiej. Merytorycznym kluczem powodzenia delegitymizacji PiS-u i tworzonego przez niego Państwa ma być wyraźne i wiarygodne zdefiniowanie ich w kategoriach "zagrożenia demokracji" i "wroga demokracji".
Skutkiem i jednocześnie procesem równoległym do delegitymizacji PiS-u, jako podmiotu politycznego zagrażającemu państwu prawnemu i porządkowi konstytucyjnemu w Polsce, ma być wyrażenie w publicznej debacie żądania skrócenia kadencji Sejmu i rozpisania nowych wyborów.
Celem strategicznym obrońców demokracji liberalnej i państwa prawnego w Polsce powinno być doprowadzenie PiS-u do zasadniczej zmiany zachowań polityczno-państwowych, tak, aby wpisywały się one w demokratyczne reguły gry i ład konstytucyjny RP. A jeśli okaże się to niemożliwe, wywarcie skutecznego nacisku wewnątrz Parlamentu i poza nim, aby izolowany i sparaliżowany PiS, pod naciskiem społecznym i opozycji oraz opinii publicznej demokracji Zachodu i Unii Europejskiej, podjął decyzję o skróceniu kadencji Sejmu i w ten sposób umożliwił nowe wybory, które przywróciłby pełnię demokracji i państwa prawnego w Polsce.

Trzeba tworzyć konsensualny i jednolity front wszystkich sił politycznych i społecznych w Polsce w obronie demokracji i przeciw PiS-owi. Najlepiej, jeśli w awangardzie tego frontu będzie autentyczny obywatelski i ponadpartyjny, niezależny i wewnętrznie demokratyczny ruch, który nie zamierzając samodzielnie zdobywać władzy i miejsc w Parlamencie, stanowić będzie masową i pokojową siłę społecznego oporu przeciw dyktaturze i w obronie demokracji.
Konsensus jednolitego frontu ruchów, organizacji i partii opozycyjnych powinien być oparty na dwóch zasadniczych przesłankach: uznaniu PiS-u za zagrożenie i wroga demokracji oraz na nie budzącym wątpliwości pragnieniu odbudowania demokracji i państwa prawnego w Polsce, pozbawionego zasadniczych słabości poprzedników władzy PiS-u.

 

Kluczem do powodzenia zwycięskiej strategii jest przekonanie - w oparciu o prawdę oraz odwołanie do interesów osobistych i grupowych - zdecydowanej większości obywatelsko zaangażowanych Polaków, w tym części elektoratu prawicy, całego centrum oraz lewicy, że PiS zagraża nie tylko demokracji, państwu prawnemu, ale też bezpieczeństwu Państwa Polskiego, obecności Polski w Unii Europejskiej oraz dobrobytowi wszystkich obywateli.

Istotnym elementem strategii przekonania wątpiących i spragnionych socjalnych i materialnych benefitów obiecanych przez PiS, powinien być wiarygodny program sprawiedliwości społecznej dla słabszych i najbardziej zagrożonych grup społecznych w Polsce. To zadanie leży w gestii partii politycznych, zarówno obecnych w Parlamencie, jak i funkcjonujących poza nim.
Na poziomie taktyki walki z PiS-em powinno być jasno stwierdzone i praktykowane założenie, że ruch społecznego oporu przeciw dyktaturze działa w sposób całkowicie pokojowy i bez użycia przemocy, choć nie wyklucza aktów obywatelskiego nieposłuszeństwa, jeśli zajdzie taka konieczność lub okaże się to etycznie i politycznie uzasadnione.
W ramach skutecznej strategii powstrzymania dyktatury PiS-u, ruch demokratyczny w Polsce powinien ściśle współpracować z wszystkimi światowymi, a zwłaszcza europejskimi ruchami i instytucjami demokratycznymi, a także z Unią Europejską i szeroko pojętą opinią publiczną demokracji Zachodu.
Zapraszamy do współpracy na równych prawach wszystkie organizacje, stowarzyszenia, partie polityczne i każdego, komu miłe są wolność i demokracja. Razem przywrócimy ład i porządek w naszym kraju.

 

 

 P.S.

KOD bez literek, według relacji Ewy, właśnie znowu zwija się sprzed kancelarii (20.00 10 marca), szkoda, koderzy, do roboty, chwytajcie historyczną okazję, nie dajcie się zdemobilizować enty raz:)



Szczegóły wpisu

Tagi:
brak
Autor(ka):
moskwasadowa
Czas publikacji:
czwartek, 10 marca 2016 19:58

Polecane wpisy

  • Wyborcza mnie zbanowała, bo nie jestem nazistą:)

    Moi drodzy, jak pewnie się orientujecie, od jakiegoś czasu w realu współdziałam z ludźmi, którzy walczą w obronie demokratycznego państwa prawa z PIS. Ci spośró

  • Życzenia drugiego sortu

    Kochani komuniści i złodzieje, szanowni potomkowie współpracowników gestapo, czcigodni genetyczni zdrajcy oraz miła memu sercu żydokomuno! Do Was piję, Szanown

  • Prezes dziękuje KOD-owi

    Jako prezes wszystkich Polaków pierwszego sortu, w imieniu swoim i całego PiS, chciałem przeprosić publicznie Komitet Obrony Demokracji za niesprawiedliwe słowa

Komentarze

Dodaj komentarz

  • babciabezmohera napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/10 21:09:53:

    Przepraszam, a co z sobotą? Pod trybunałem czy pod Urzędem? Czy stanąć na rozstaju i patrzeć w którą stronę tłum wali?... ;(

  • jael53 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/10 21:18:05:

    Daję się zaprosić. Proszę o szczegóły.

  • ewka_blaszczyk napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/10 21:22:06:

    @babciabezmohera

    W sobotę spotykamy się wszyscy pod TK, 12:00. Ale że w kraju dość dynamicznie sytuacja się rozwija, to i pod KPRM można pójść. Odległość symbolicznie niewielka.

  • paradox-57 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/10 21:23:10:

    @Jael
    Chyba chodzi o to. Jest deklaracja, którą opublikował w jednym kawałku @Autor i inne szczegóły

    kodpp.pl

  • ewka_blaszczyk napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/10 21:25:59:

    @jael droga... Do Ciebie odezwę się odrębnie mailem. Daj mi proszę kilka dni, maks. do poniedziałku. Nie bez kozery proszę, konieczne są jeszcze w temacie KOD PP pewne rozmowy, odbędą się jutro i w sobotę; będzie wówczas można, że tak powiem, na pełnym oddechu i z pełnymi danymi rzecz wyartykułować. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie. :)

  • marplezglobalnejwioski napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/10 22:59:33:

    oj jak jak w tym całym "źle" fajno, że można gdzieś powiedzieć "dobrze!". Dobrze Cię widzieć. I że ruch...
    @Moskwa
    analogia z pryszczatymi bardzo ciekawa (tym bardziej, że pryszczaci też byli kulturalni i z IQ ponadstandardowym), ostatecznie starsi się wykruszyli a ci swoje zaangażowanie zwalczania starego ustroju przerobili na zwalczanie nowego ustroju (sic!)

  • marplezglobalnejwioski napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/10 23:00:34:

    @anumlik
    przykład z niemiecką konstytucją OK (jeszcze wyraźniej to w konstytucji estońskiej), ale my nie mamy skonstytucjonalizowanego obywatelskiego nieposłuszeństwa.
    To ponure, ale ten hm legalny zamach stanu się już ziścił. Dwuwładzy jeszcze nie ma (dwuwładza, dwa legitymizowane ośrodki władzy to rewolucja).
    I zobaczcie jakie to jest wyobrażenie o Konstytucji (ciarki mi po plecach chodzą, król Maciuś I u Korczaka to był w świetle tego wybitny intelekt)
    orka.sejm.gov.pl/opinie8.nsf/nazwa/314_20160309/$file/314_20160309.pdf

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/11 09:03:10:

    Niech nas opacznoscboska strzeze przed wszelkimi bawarskimi CSU (niebiezpieczne iluzje):
    m.wyborcza.pl/wyborcza/1,105405,19749981,wladza-bezprawia.html

    lam88

    6 godzin temu

    @zib-0
    Nie widzą, bo połowa żyje w swoim małym świecie - praca, żona, samochód, kochanka, dzieci, wakacje w Szarm-el-Szejk. Polityki nie oglądają, nie rozumieją i nie chcą rozumiec. Jeżeli już coś czytają, to Fakt i SE.... A te 30% co regularnie popiera PiS, to głownie wschód, który głosuje nań automatycznie, jako "na oficjalną partię Kościoła" (jak w Bawarii na CSU). Tyle, że gdzie niemiecki katolicyzm i ichnia CSU, a gdzie nasz.... A te 7% powyżej stałych 30%, to zapewne elektorat socjalny, skuszony frykasami typu 500 zł i emerytura... Dobranoc ;)

  • jael53 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/11 11:32:51:

    Paradoxie, dziekuję ogromnie; już skorzystałam. Ewko, chociaż wszystko dzieje się w tempie takim, ze mój mąż - człek zawodowo parający się analizą spraw społecznych, a przy tym ode mnie trochę młodszy - miewa zawroty głowy i już nie zaczyna dnia od wczytywania się w serwisy informacyjne, to jednak spokojnie poczekam.

    Zauważmy, bo teraz wylazła ta królewska golizna, że istotnie - Ustawa zasadnicza nie przewidziała czarnego scenariusza. Wydawało się, że bezpieczniki są dostateczne.

    Piesares ma rację, z obywatelami - konsumentami. Jednak... jednak gdy właśnie tym obywatelom burzy się ich spokój i pewność, że "na swoim" zawsze jakoś się urządzą, mogą się ocknąć. Na wsi zaczyna się stan lekkiego osłupienia - projekt nowej ustawy o obrocie gruntami budzi reakcje, że "ale to przecież być nie może" - na co przytomniejsi mówią, że "nie może, ale będzie". Już przy tych machinacjach podatkowych w handlu było dość niespokojnie; teraz zaniepokojenie się utrwala: zaczynają nie dowierzać, ze "nic nam nie grozi".

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/11 14:11:38:

    jael,
    To nie ja, to nasz lam88 ;)
    Zacytowalem, bo chodzilo mi o to, ze wszlkie partie religijne/religianckie sa niebezpieczne :)
    Tak, jak Ty mam wrazenie, ze wies zaczyna rozumiec, co sie stalo ...

    miaukota,
    Udalo sie jakiejs plynnej nieczystosci pod dwoma nickami dostac na blox - z gory dzieki za asenizacje (pl.wikipedia.org/wiki/Asenizacja )?

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/11 16:20:48:

    @Szanowni
    Właśnie wróciłem spod KPRM, gdzie towarzyszyłem Ewce w namiocie KOD PP :)
    E. kwitła tam od 9.00, ja od 13.30. Muszę powiedzieć, że atmosfera miła: ludzie znoszą żarcie i picie, na nieszczęście przeważnie mięsne, więc koderka E.B. cierpi:)
    Razemici przesympatyczni i doskonale zorganizowani, częstują jadłem i napojami, przywieźli im kibelki, co jest szalenie w każdej rewolucji istotne:)))
    Chyba tam jeszcze dziś wrócimy.
    Kijowski istotnie wypisuje jakieś okropne rzeczy o KOD PP, zamiast przyjść i stanąć tam, gdzie powinien być...


    @Miaukoto, w razie potrzeby, jeśli możesz, sprzątaj, obu panów zbanowałem, ale wraca to - jak widać - jak zły szeląg.

    pozdrawiam serdecznie wszystkich, relacja z dyżuru jakoś jutro:)


  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/11 16:53:24:

    @jeeebany_zyd
    Screen zrobiony, wkrótce zostaniesz zablokowany po numerze IP, skończy się zabawa, dupę trujesz tak prymitywnie i po chamsku, że już mi się znudziło:)
    Nasyłanie na mnie i Czytelników trolli tej jakości to obelga:)

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/11 17:12:49:

    @jz
    Twoje dwa wpisy na razie tu powiszą, specjalnie dla blox.pl, dokąd poszło pismo.
    Jesteś zwykłym hejterem, trollem jaki tysiąc, nikt z tobą rozmawiać nie będzie, dostaniesz bana i tyle:)

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/11 17:44:06:

    Nb. idzie na deszcz, trolle nisko latają:))

  • jael53 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/11 18:22:52:

    Gospodarzu, one zawsze nisko latają; tym się od gacopyzów różnią. A deszcz by się przydał.

    Jakoś tak snuje się za mną Śmierć w Wenecji... uruchamiając rozmaite skojarzenia.

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/11 18:32:14:

    @jael53
    Idę na szychtę zaraz;-)

  • paradox-57 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/11 18:45:35:

    @Moi drodzy.
    Latają? Trzepanie jęzorem bez sensu jeszcze nikogo nie uniosło nawet na centymetr. Za to będzie mile widziany u tej k. Tak w okolicach kupra.

    @Jael
    Nie wiem, co się u Ciebie z deszczem wyrabia. U nas luj od kilku dni. Nie, żeby cały czas, ale praktycznie nie ma dnia, żeby nie pochlapało.

  • paradox-57 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/11 18:55:22:

    @Autorze
    Gdyby udało Ci się ustalić jakiś namiar na to coś, to poproszę. Miałbym ofertę pracy. Nieco absorbująca, ale w sam raz.

  • miaukota napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/11 21:42:11:

    Moskwa. Usunąłem skurwiego syna. Nie jest zbyt pomysłowy. Dodaje kolejne e do swojego nicka jebanego i pajacuje. Nudny jest cymbał. To co debilu ? Bawimy się dalej ? Komu prędzej się znudzi ? Chodź gnoju.

  • lospremios napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/11 23:49:21:

    @moskwasadowa

    Twój wpis z 16.20.
    Mogliśmy sie tam widzieć:)

    Byłam dokładnie o tej samej porze. Na chwilę. Zostawiłam czekoladki, pogadałam i pobiegłam dalej, żeby jako słynny słoik brukselski kupić chleb razowy i kabanosy i zdążyć na samolot do Brux.

    Potwiedzam - atmosfera super.
    Trochę porozmawiałam z Razemowcami i odnoszę wrażenie, że oni trochę jak zakon są. Bardzo chodzi im o formę - sposób, w jaki chcą osiągnąć swój cel. Tak bardzo, że chyba zamieniają te dwie sprawy miejscami. Kiedy wspomniałąm, jak zachód 'sam z siebie wychodzi', żeby okazać wsparcie dla zmian, powiedzieli, że to nie do końca dobrze, bo niektórzy ludzie mogą pomyśleć, że znowu coś im się narzuca. I się zniechęcą. Podobnie odnośnie KODu - nie do końca fajnie, że wczoraj dołączyli, bo na tym bannerze zapoznawczym swoje logo mieli...

    Ale poza tym - bardzo fajnie tam było i byłam wzruszona i trzymam kciuki, żeby się nie wycofali.

  • robert6_666666 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 01:21:35:

    Dzien dobry wszystkim,
    Fajnie ze gospodarz wrocil.
    Anumliku, dziekuje za Strzembosza - warto bylo przeczytac.
    A tu smutniejsza wiadomosc

    wyborcza.pl/1,75475,19755384,keith-emerson-zalozyciel-zespolu-emerson-lake-palmer-nie.html

    Manzarek, Lord, Wright... teraz Emerson....:-( :-( :-(
    Ktos tam szykuje na gorze wielki rockowy koncert klawiszowy....

    W sprawach politycznych na razie sie nie wypowiadam - w ostatnich dniach mialem marny dostep do sieci wiec dzisiaj mam zamiar najpierw troche poczytac co sie w kraju wyrabia wlasciwie... juz pierwsze naglowki sa "niezle"

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 10:25:15:

    robert,
    Z Waszej dyskusji na Wyborczej:
    m.wyborcza.pl/wyborcza/1,105402,19754878,ekspert-z-usa-pis-nie-rozumie-demokracji.html

    ktl

    6 godzin temu

    @robert6_666666
    Ja się tylko zastanawiam: KGB miała, bez wątpienia, agentów wśród polskiej opozycji demokratycznej, powstałej w 1976 roku. I napewno nie ma po tym śladu w aktach SB, znając metody KGB agentura była najbardziej tajną operacją w Polsce. Takim agentom wygodnie jest udawać szaleńców, wysuwać absurdalne teorie, udawać ekstremalnych wrogów systemu i niezwykłych patriotów. Tacy agenci mogą latami być uśpionymi agentami. A ma ktoś w Polsce dostęp do archiwów KGB? Na miejscu USA nie miałbym zaufania do polskich polityków z dawnej opozycji, szczególnie do jednego z nich...

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 11:18:43:

    Szanowni
    Jako staruchy - kolega i ja - zleźliśmy spod KPRM-u po północy, a tu już trzeba pod Trybunał.
    Jako nowy ZBOWiD pozdrawiamy i leziemy dalej:)))

  • arachnus napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 12:33:16:

    A gdyby pokojowo okrążyć purchawkę w jego willi? Niech by tylko jego ochroniarze spróbowali strzelać do ludzi, albo rozjechać ich... Nic nie wywrze takiej presji jak fizyczne zablokowanie nadszyszkownika Kilkujadka, ten jeden człowiek to 99% problemu. Proponuję czytanie mu konstytucji przez megafony 24 godziny na dobę.

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 16:47:44:

    moskwasadowa,
    Bardzo jestesmy z Was wszystkich - tam na ulicach - dumni :)

  • krol_wysp_tonga napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 19:46:42:

    Witam, ostatni się zbytni nie udzielam, ale doba nie jest gumy :) (a trzeba obsłużyć jeszcze fejsa i GW ;) Niemniej zaglądam po dłuższej nieobecności, i widzę, że Pies wywołał mnie do tablicy. Nie jestem jakimś mega fanem CSU, ale jednak moim zdaniem "spełnia kryteria cywilizowanej partii europejskiej". Wprawdzie robi czasem demagogiczny raban, ale w gruncie rzeczy, praktyka jej działalności jest całkiem umiarkowana, ba wręcz "technokratyczna" (w końcu Bawaria to land mlekiem i miodem płynący - z Alp takie delikatesy spływają :-) Poza tym partie "religijne" są normalną częścią krajobrazu politycznego europy (wszak to rdzeń rodziny EPP). Kościół daje nieoficjalnie swój "certyfikat jakości" np. CSU, ale też CDU, austriackiej OVP, hiszpańskiej Partii Ludowej (i to mimo mało chwalebnych doświadczeń mieszania się do polityki u boku Franco), dawniej włoskiej DC. Nawet w Holandii istnieje partia "chrześcijańska" CDA...

    @Paradox

    Fajnie, że mi się przypomniałeś :-) Możesz przypomnieć mi tytuł tej książeczki, której poszukiwałeś? Nie żebym miał tak branżową publikacje w bibliotece, ale znam jeden egzotyczny antykwariat w Nukalofa, w którym różne dziwa sprzedają (może anusz? :-) A tak przy okazji porządków kiedyś tam, znalazłem kilka cegiełek, które może Cię zaciekawią.... ale to może za 2 dni napiszę osobnego maila, bo na wtorek muszę jakiś referat, czy co tam nabazgrać... :-)))

    @Moskwa

    Super się trzymacie, zresztą Wasz trud zaczyna być nagradzany (jest wszak napisane "kołaczcie, a otworzą wam"). Dziś zbiesiło się TVP Info, a coraz więcej pisowców "bąbluje", że "to poszło za daleko" :-)) Erozja powoli postępuje...

  • krol_wysp_tonga napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 19:47:55:

    i znowu zamiast "podgląd", wcisnąłem "wyślij" :-) Sorki za chochliki

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 20:45:33:

    @lospremios
    Współpraca techniczna z razemitami kwitnie, osobiście w dyskusje polityczne staram się nie wdawać, bo kawę dają i herbatę, nie wspominając o kanapkach i pizzy... :)

    Za czekoladki dzięki, ludzie przynoszą jedzenie nawet o 1. w nocy, kołdry, kocyki, dobre słowo... Naprawdę miło:)
    (ale zimno jak diabli)

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 20:46:50:

    @robert6_666666
    W kraju PiS się rozpędza, wkrótce okaże się, że Wenecja leży w Targowicy;)))

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 20:49:13:

    @piesares11
    Piesie, nie chcę popadać w jakiś łzawy sentymentalizm, ale łezka się w oku kręci ze wzruszenia, że Polacy potrafią być fajni, nieagresywni, dzielić się spontanicznie z innymi, ech, szkoda, że aż trzeba było PiS-u, żebyśmy się o tym przekonali... ;-)

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 20:51:46:

    @krol_wysp_tonga
    Demonstracja dzisiejsza wyszła wspaniale, ale martwię się o KPRM - razemici chcieliby chyba posiedzieć dłużej niż do środy (a my jesteśmy pod nich podczepieni nieco na krzyw ryj w sensie prawnym...), ale kasa im się kończy podobno, a dotację dostaną dopiero w maju...

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 20:59:28:

    krol_wysp_tonga,
    Pozostane przy swoim: panstwo ma byc laickie :)

  • ewka_blaszczyk napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 20:59:45:

    Kochani :)

    Byłam pod KPRM z KODem PP, od wczoraj 20:00, do dziś 05:00.
    Nie ma to-tamto, trzeba być non stop, młoda i dzielna ze mnie maratonka ;), a spiritus movens przedsięwzięcia, sporo jednak starszy ode mnie Andrzej Miszk, był zeszłej doby 20h non stop. Gospodarz i jego miły gość z Olsztyna towarzyszyli nam aż do północy. Dzielne, kochane chłopak - dzięki. :) Koce, śpiwory, koksowniki i cudowni warszawiacy przybywający z garnkami z zupą, kanapkami, słodyczami, wreszcie - by po prostu pogadać, nabrać otuchy.

    Mój duch dzięki nim rośnie. Atmosfera, mimo pisowskiej hucpy, wspaniała. Debaty, scenariusze rozwoju wypadków. Fantastyczni, zaangażowani ludzie. Będziemy tam trwać. Co najmniej do środy, choć już dziś pewne, że Kaczyński beaciną ręką orzeczenia TK nie opublikuje. Co dalej, nie wiadomo, nasze rozwijające się miasteczko namiotowe raczej pozostanie na miejscu, ludzi deklarujących obecność przybywa. PiS będzie dostarczał scenariuszy na bieżąco. Zresztą, jak wczoraj powiedział AM, na uparcie zadawane mu pytanie "co będziemy robić dalej?"- nie musimy wiedzieć konkretnie. Tak jak nie było wiadomo choćby w 1980, a przecież potem potoczyło się; byle tyle lat nie czekać...

    Pokochałam ludzi z RAZEM, choć nie są z mojej bajki i niekiedy ich metody "osobno" bardzo przeciwskuteczne, zadziwiające bezkompromisowością. Są serdeczni, ciepli, świetnie się z nimi dyskutuje; ich idealistyczne, młodzieńcze utopie zweryfikuje czas. Karmili nas i poili tak, że chyba dalej bez wagonu insuliny nie pojedziemy. ;))

    KODu "głównego" pod KPRM brak. Szkoda.
    Mam na ten temat swoją opinię, ale jest w tej chwili nieistotna. Liczy się, by po naszej, nieco radykalniejszej stronie, przybywało ludzi. Co ważne - bo czasem uważa się nas za tępych, dążących do zwarcia z PiS idiotów - z naszych dłoni żadne kamienie nie polecą. Po pierwsze - "bo nie", bo to nie nasze metody, po drugie - PiS tylko na to czeka. Mamy zamiar rzucać się w oczy, oswajać ludzi z obywatelską aktywnością, sprzeciwem, wykrzykiwać pod oknem Beaty, Kaczora i Długopisa niewygodne prawdy, które Kijowskiemu przez gardło nie przechodzą.

    PS. Na dzisiejszym marszu .Nowoczesnej i KODu nie byłam; ale był Gospodarz i zapewne coś tam skrobnie w temacie. :)

  • ewka_blaszczyk napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 21:00:52:

    O, w międzyczasie wylazł Szef. :)
    Co tu robisz, zamiast się w łóziu kurować?

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 21:05:30:

    moskwasadowa,
    Jeszcze sie okaze, ze nie ma tego zlego, co by na dobre nie wyszlo ;)))

  • ewka_blaszczyk napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 21:14:46:

    @piesie, to się w końcu okaże zupełnie bez smajlejów. Bo nas widzą, podchodzą, oswajają się, nabierają odwagi. O to chodzi.

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 21:20:17:

    ewka,
    Wielkie gratulacje za caloksztalt - tak trzymac :)
    I moc buziakow :)

  • ju-li1 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 21:35:07:

    Ewka, Moskwa, dziękuję Wam bardzo!

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 21:38:14:

    @ewka_blaszczyk
    A wpadłem ludziom poodpisywać i posprzątać, walnąłem dwie pyralginy, jutro chyba zlezę do piwnicy tej puchowej kurtki poszukać, żeby młodzi sami po nocy nie siedzieli pod KPRM:)

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 21:39:49:

    50, czy 15 tysiecy?

    bartolamenti 

    godzinę temu

    To proste. 4 osoby drugiego sortu liczą się za jednego Prawdziwego Polaka.

    m.warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,106541,19757811,ilu-bylo-uczestnikow-demonstracji-kod-i-nowoczesnej-znow-rozne.html

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 21:42:40:

    @piesares11
    nie ma to tamto, ale następną rewolucję poproszę w terminie od czerwca do sierpnia, zimno jak sukinkot;)))

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 21:44:04:

    @ju-li1
    Nie ma za co, czujemy wsparcie tych, co daleko:)

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 21:46:27:

    @piesares11
    Narodu było morze, naprawdę o frekwencję jestem spokojny:)

  • ewka_blaszczyk napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 21:47:04:

    @moskwa

    Zapisałam się na noc wtorek/środa, bo już prosili, robią grafik.
    Jeśli dojdziesz do siebie, będzie super. Jeśli nie, masz się leczyć i głupio nie szarżować. No. :)

    Zmykam trochę odtajać.

  • adomi6319 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 21:48:04:

    Ja byłam :) skrzyknęliśmy się wczoraj wieczorem ze znajomymi i przyjechaliśmy do stolicy. Wielka demonstracja, zupełnie inna skala niż u nas trzy tygodnie temu (coś tam ponad 300 osób, co na małe miasto - matecznik PIS - było i tak dużo).
    Dzisiaj - atmosfera fantastyczna. Rzesza przyjaznych, uśmiechniętych ludzi. (Machaliśmy serdecznie do stojących na chodniku nielicznych kontrdemonstrantów). Dzieciaki w wózkach z małymi chorągiewkami, ludzie o kulach (!), facet w karakułowym futrze, mnóstwo flag unijnych, chyba z połowa, dowcipne hasła.
    Najbardziej wzruszyła mnie starsza pani na balkonie, która biła nam brawo i co chwilę wycierała oczy. Sama od razu miałam mokre i wielką gulę w gardle. W ogóle co i rusz wzruszenie odbierało mi głos i przeszkadzało skandować.
    Jestem tak szczęśliwa, że przyjechałam, chociaż wyprawa zajęła nam prawie cały dzień, takie przeżycie to jest ładowanie akumulatora. Potrzebowałam tego niesamowitego poczucia wspólnoty. Polecam wszystkim :)

  • ewka_blaszczyk napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 21:50:37:

    @ju-li kochana, napisałabym "polecamy się" ale wiesz, jak jest... Nie masz jakiegoś czary-mary na zniknięcie diabła z Żoliborza? :)

    Dzięki za dzięki. :)) To... hm - wzmacnia. :*

  • ewka_blaszczyk napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 21:51:31:

    @adomi6319

    Niech moc będzie z Tobą. :)

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 21:52:50:

    @arachnus
    Witam serdecznie:)

    Ewka dzisiaj wpadła na pomysł, żeby zamiast konstytucji czy wyroku na ścianie pani premier Rejs wyświetlić - szczególnie fragment o głupi kaowcu:))

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 21:53:43:

    @ ewka_blaszczyk
    Przez telefon, Ewa, potem się dogadamy:)

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 21:56:32:

    @ adomi6319
    :)

    Fakt, ściska czasem za gardziołko, ostatni raz tak się czułem na jakichś demonstracjach przeciw komunie..., pozdrawiam:)

  • ewka_blaszczyk napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 21:59:13:

    ...i poprawić kawałkami z "Alternatywy 4".

    www.youtube.com/watch?v=RRHMP_mRlac

    :))))

    Dobranoc.

  • marplezglobalnejwioski napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 22:39:58:

    Dzięki. Kochani jesteście. Jeśli coś się da uratować to dzięki Wam.

    W życiu nie myślałam, że będę na wykładzie porównywać Republikę Weimarską i jej upadek z...

    W życiu nie myślałam, że będę jakoś się zgadzać z Giertychem. Na FB na oficjalnej stronie umieścił prorocze "Alea iacta est. Dzisiejsza deklaracja Rządu, że nie wydrukuje wyroku TK oznacza, że Jarosław Kaczyński przekroczył Rubikon. Po 12 marca 2016 r. już nie ma on odwrotu, gdyż brak publikacji wyroku TK powoduje, że po utracie władzy przez PiS cały szereg osób będzie miało zarzuty karne ze względu na niedopełnienie obowiązków służbowych. To zaś skutkuje tym, że PIS nie może zaryzykować następnych wolnych wyborów, gdyż immanetną ich cechą jest, że nie wiadomo kto wygra."

  • aaannemarie napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 22:41:40:

    Bonsoir,
    spanikowałam ździebko. Nagle stało się dla mnie zupełnie jasne, pod wpływem nocnej rozmowy z dzieckiem, że podczas gdy nasi dzielni przedstawiciele będą moknąć w namiotach ciesząc się z przejawów obywatelskiej solidarności, PISowcy nas wszystkich w kaszy zjedzą. To tępi barbarzyńcy, automaty. Jeńców nie biorą. Musimy to zrozumieć. Inni ludzie. Kosmici. Naprzeciw nich my. Legalistyczni naiwniacy. I nasze słabe partie opozycyjne. Wiedzą, że choroba jest, ale lekarstwa nie mają. W dodatku przebiegły wirus mutuje. Problem w tym, że wirus, czyli rak, który kraj toczy, czyli kaczyzm tylko na tym się skupia. Na mutowaniu i zżeraniu.Jeśli 37% ich popiera, to nie oznacza, że 63 ich nie popiera. Popiera nie dośc mocno, jest gotowa poprzeć przy sprzyjajacych okolicznościach. Oraz gromada spora, która ma to gdzieś. Oraz my, mniej lub bardziej zgodni, ale nie beton. Bo nie jesteśmy robotami. Kiedy jadę na moją wieś tam i z powrotem widzę ludzi całkiem obojętnych, apolitycznych, elektorat niezagospodarowany, lub PIS lub PSL.
    "Swiat jest oceanem durniów a na oceanie wysepka ludzi inteligentnych. I ci inteligentni muszą szukać sposobu jak nie zniknąć pod falami oceanu. "- to mi 30 lat temu powiedział Jean-Marie, pewien młody Francuz. Tylko inteligencja pozwoli nam przetrwać. Czyli wcielenie się w nich. W ich prostacki spryt. Skoro im jest łatwo przeciągać ludzi opowiadając kalumnie, możemy część ludzi odbić. Fortele, moi Państwo, fortele! A nie inteligencka słabość i gadanie :" Nie, nie będziemy jak oni". Zje nas rak. Reszta nie jest na publiczną dyskusję.

  • marplezglobalnejwioski napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 22:42:08:

    U nas jutro KODowa demonstracja.
    @Moskwa
    mówisz, że tak zimno, że powinnam ubrać jednak "futro z norek"?

  • ju-li1 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 22:48:30:

    Adomi, Tobie również serdeczne dzięki!
    Ewka, przemyślę to. Niebiosa pomagały mi wielokrotnie w różnych sprawach, spróbuję wykorzystać swoje "chody". One pomagają tylko w dobrych intencjach, ale mam pewność, że to jest bardzo dobra intencja :)
    Dziewczyny, mnie też wzruszenie ściska za gardło, choć jestem z Wami tylko duchem. Znam tę atmosferę z lat młodości.

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 22:52:31:

    @marplezglobalnejwioski

    A ty myślisz, że ja myślałem, że kiedyś będę w jednym szeregu z "komunistami i złodziejami"? ;)))

    uwaga techniczna: jak manifa jest łażąca, to ok, problemy pojawiają się przy staniu, a już w ogóle przy staniu, że tak powiem, stacjonarnym - wtedy zimno, pod KPRM-em nam zęby szczękały, bo najpierw się paliwo do agregatu skończyło, a potem koksownik nie chciał zaskoczyć (w końcu się udało, ale E. odniosła obrażenia), tak że - na cebulkę polecam: na wierzch futro;))), potem co tam mole nie zeżarły warstwami;)))

  • ju-li1 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 22:54:17:

    Anne, proszę, nie! Jeszcze nie teraz. Choć przez dzisiejszy wieczór pozwól nam się wzruszać i cieszyć jednością i solidarnością. Nawet jeśli to miałaby być tylko naiwność.
    Ale może nie jest??? Wierzę w cuda sprawianie przez dobrych ludzi.

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 22:57:08:

    @aaannemarie
    Moja ciotka, wzorem Zagłoby, zawsze powtarza: do Chińczyka najlepiej po chińsku;-)
    Problem, Anne, leży nawet chyba nie w tym, że odczuwamy opór przed takimi metodami, ale przed tym, żeby się w nich nie zmienić, dzielimy włos na czworo, ale taki nasz "urok"... po wiekach gadania nastąpi/następuje już działanie.

  • marplezglobalnejwioski napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 23:01:47:

    O krakowską jutrzejszą demonstrację się trochę boję, bo dziś była inna, poświęcona ratowaniu Puszczy Białowieskiej. Robiła to znana performerka więc było kolorowo
    "szyszki - tak, Szyszko - nie"
    krakow.wyborcza.pl/krakow/10,88283,19756647,to-nie-kornik-szyszko-szkodnik-krakowska-demonstracja-w-obronie.html

  • aaannemarie napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 23:08:29:

    Ja ich wyczuwam. Nie rozumiem, Moskwo, ale czuję, jak Kassandra. Nie wiem, co to. Koń Trojański? Skrzekliwy Król Ubu i jego gwardia postępuje. Zalewa kraj służalczymi urzędnikami. Potem się zaczną aresztowania w świetle reflektorów i oskarżanie o zdradę, sprzeniewierzenie, czy ja wiem, co? Jeden urzędnik skarbowy jest w stanie wykończyć paru ludzi. Teraz będzie cała armia urzędników i elastyczne prawo, zależnie od pogody, godziny i humoru. Ludzie to masa. I trzeba umieć ją lepić. Kwacz urodził się po to. A lepiszcze proste i miękkie.

  • aaannemarie napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 23:10:59:

    polska.newsweek.pl/dominique-moisi-pis-i-konsekwencje-opinii-komisji-weneckiej,artykuly,381685,1.html

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 23:17:31:

    @ marplezglobalnejwioski

    To jest jedna z rzeczy, które KOD powinien rozpracować - powinny tam powstać struktury "tematyczne" - eko, rolnicza, prawna, etc. - oprócz struktur terenowych, punktowanie władzy powinno być merytoryczne - zamiast transparentu "przyjechaliśmy z Ciapciewa", "Szyszko, spadaj", ale w obecnym stanie rzeczy... szanse na to są na razie marne.

  • aaannemarie napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 23:21:07:

    Juli, ja się też bardzo wzruszam. Tym bardziej mi żal.

  • marplezglobalnejwioski napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 23:22:40:

    Uczniowie czarnoksiężnika - uruchomili siły, których nie zatrzymają (nie wiem czy to nasze siły). To nie jest tak, że My przekształcają się w ONI w pół roku. To trwa dłużej.

    To jest nieprawdopodobne jak bardzo propaganda bełta błękit w głowach; wycieczka po wPolityce i innych tubach + prof. Głowiński ma rację to jest pisomowa i nowomowa z real soc. to wobec tych manipulacji drobny pikuś + posiadanie znajomych, którzy na Fb przekazują sobie te syfy, kompletnie bez wyczucia, że przykładają kamyczek do tej ponurej lawiny (dagradują instytucje i osoby). Wiem - spisane będą czyny i rozmowy....", wiem - chwilę potrwa, teraz ta rozpaczliwa radość, że się dopieprza "układowi", "tłustym kotom". Mimo wszystko kontrrewolucja - tu zgadzam się z Razem - musi być moralnie czysta; nie wolno dopuścić do tego co robią oni - znieważania, dehumanizowania, pogardy.

    Tak @aaannemarie, że inteligentnie i fortelami, ale.... ale te fortele przez osiem lat opanowali oni do perfekcji, w dzisiejszym świecie ta prosta pragmatyka polega na opanowaniu reguł socjotechniki, demagogii, budowania wizerunku. Uczyli się od innych cwaniaków (teraz odpłacają za naukę, za pomoc w zbudowaniu przyczółków i zaplecza). Tak naprawdę jeśli jest jakiś cień nadziei na odwrócenie sytuacji to może pomóc tak naprawdę jedynie "kamień filozoficzny" - trzeba wymyślić nowy, może utopijny,ale na oko bardziej możliwy model stosunków społecznych. Ja akurat chyba zgadzam się z Razem (choć lawirowałabym na ich miejscu by wyrysowywać własne "inne Rzeczypospolite są możliwe", ale przy okazji nie sprzeniewierzyć się własnej nazwie.

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 23:28:41:

    @aaannemarie
    Dlatego narracja drugiej strony musi być równie brutalna, ale realna, brakuje tak naprawdę zaplecza i organizacji: za każdym "PiS cię okrada" powinno stać wyliczenie, co i jak. Na razie, mam wrażenie, protest jest nie tyle "merytoryczny", ile estetyczny.... i skierowany do osób o podobnym poczuciu "estetyki", cieszymy się ze wspólnoty, ale nie przekonujemy innych, nie ma poszerzenia bazy. Kisimy się we własnym sosie, Razem próbuje z tego wyjść, ale samo nie da rady, tu trzeba większej skali i wyobraźni, a także - większego kalibru liderów.
    A tak w ogóle to PiS nie ma jeszcze pełni władzy i nie zdemolował do końca aparatu państwa, jeszcze nie, co nie znaczy, że mamy czas.

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 23:34:23:

    annemarie,
    "Wieszczenie" tragedii nie ma sensu.

  • aaannemarie napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 23:34:27:

    marplezglobalnejwioski.
    Pięść reaguje na pięść, a lud u nas prosty, i jak widzisz, wszystko łyka bez weryfikacji, bo i weryfikować nie umie. Kaczyński to paranoiczny desperat lub desperacki paranoik, au choix. Chce dorwać Tuska, dorwać wszyskich. Ponury, wściekły demagog, jak Adolf H.
    Pójdziem na dno z naszą układnością. Jak obrażalska PO. Zmiecie nas żądna stołków armia paranoika. On im stołkami płaci, to nagroda dla sfory.
    Pomyślę o tym jutro.
    A świat i Europa ma inne rzeczy na głowie niż przejmowanie się Polską. I Kwacz o tym wie.

  • aaannemarie napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 23:36:11:

    Piesie, ma. Iluzje usypiają.
    Moskwo, dobrze, że to widzisz. Ziemia!

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 23:36:19:

    annemarie,
    Defetyzm.

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 23:36:55:

    @marplezglobalnejwioski
    Problem w definiowaniu "moralności" i jej czystości.
    Na razie obie strony tkwią w gruncie rzeczy na tym samym terytorium, mają jedynie przeciwne znaki.
    Bardzo niefajne rzeczy trzeba powiedzieć Polakom, żeby dojrzali, albo można im tego nie mówić i wygrać z PiS, ale to, co zostanie po tym zwycięstwie, będzie anty-Pisem. Czyli tym samym.

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 23:39:10:

    @piesares11
    Raczej lęk, a nie defetyzm, mam podobny...

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 23:40:24:

    annemarie,
    Ze wpadlas w panike, to widze. Kogo z jakich iluzji mialoby to obudzic i komu w czym pomoc?

  • marplezglobalnejwioski napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 23:41:12:

    @Moskwa

    YES. I w każdej rewolucji tak było. I u nas z "Solidarnością" tak było. I jak chcemy wygrać to nie mówić (ale kto Polakom, czyli NAM, cokolwiek kiedykolwiek powie).

  • aaannemarie napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 23:42:23:

    Piesie, iluzji, że pokojowym protestowaniem wydrążymy beton.

  • marplezglobalnejwioski napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 23:45:06:

    @aaannemarie

    Świat jest połączony różnymi przepływami jak krwiobieg. I to co się u nas dzieje jest odpryskiem ważniejszych procesów. Ale nie jesteśmy nieważni. Pytanie "czy leci z nami pilot" nie zawiera określenia co to jesteśmy My. Der Szwarm - rój; tworzą się roje. I tu zgadzam się z Moskwą. Tamten rój ma królową...

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 23:45:41:

    @ marplezglobalnejwioski
    Jestem realistą-minimalistą, najpierw trzeba wywalczyć warunki, w których nie będą zakazywać Gombrowicżów i Miłoszów, potem niech się razemici użerają;-)

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 23:47:21:

    annemarie,
    Jaki "beton? Dobrze, ze doradcy Walesy i on sam nie uwazali, ze maja do czynienia z "betonem".

  • aaannemarie napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 23:58:12:

    Piesie,
    Poparcie społeczne dla W. rosło wtedy jak na drożdżach, mimo prób dyskredytacji. Dziś, każda większa próba dyskredytacji opozycji chwyci. Wiem, jak wygląda polska prowincja i całe partie wiekszych miast. Obojętnie. Na razie się oddalę, bo nie chcę łamać nikogo, ale warto widzieć sytuację we właściwych proporcjach i być potem przyjemnie zaskoczonym niż doznać szoku. I tak jestem w szoku permanentnym. Pocieszające i smutne zarazem, że część to rozumki ciasne . Dlatego twierdzę, że należy główkować szybko.
    Dobranoc.

  • marplezglobalnejwioski napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/12 23:58:44:

    Mrożek rysował, że
    ulubioną taktyką Polaków, jest walka z przeważającymi siłami.
    Się toczy.
    Tymczasem. Dobrych snów.

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 00:16:02:

    @marplezglobalnejwioski
    w pewnym wieku przeważające siły to przede wszystkim realna samoocena;-)
    dobrej nocy:)

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 00:32:13:

    annemarie,
    Trudno jest dyskutowac z pogladem, ze "lud u nas prosty, i wszystko łyka bez weryfikacji, bo i weryfikować nie umie."
    "Moj" "lud", "u mnie", jest normalny i weryfikowac umie znakomicie.
    Dobranoc :)

  • robert6_666666 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 01:37:28:

    Dziekuje kochani za serie wzruszen z samego rana. Wspaniale sie Was czyta.

    Marple - co do zgadzania sie z Giertychem... podczas procesow brzeskich politycy endecji i lewicy tez sie ze soba "zgadzali" a potem razem siedzieli w Berezie (zreszta razem z nacjonalistami ukrainskimi czy bialoruskimi zeby bylo weselej). Taki mi sie skojarzylo... na wyrost mam nadzieje
    wole wierzyc ze gdyby nawet doszlo do zwarcia to Kaczynski znajdzie sie tam gdzie obecnie Janukowycz....

    Inna sprawa ze wtedy lewica popelnila grzech pierworodny popierajac zamach majowy... zrehabilitowala sie dopiero poniewczasie Centrolewem

    Ja pare lat temu glosowalem na Niesiolowskiego jako kandydata do senatu z PO z Lodzi (gdyby ktos mi powiedzial kilka lat wczesniej ze bede kiedys glosowal na tego czubasa z ZChN to popukalbym sie w glowe :-) :-) :-)

  • robert6_666666 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 01:45:10:

    swoja droga tak mi sie to glosowanie na "Niesiola" przypomnialo nagle bo wtedy ostatni raz bylem w "mojej" Lodzi... to byl 2005 zdaje sie...

    Nic to. Wazne zeby MOC BYLA Z WAMI teraz.

  • robert6_666666 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 02:05:51:

    Aha jeszcze do Moskwy,
    Wazne jest to co napisales ze PIS jeszcze nie opanowal (czy tam nie zdemolowal bo w tym wypadku to synonimy) aparatu panstwa. To jest bardzo wazne wbrew pozorom co moze nie wszyscy rozumieja. Walka ideologiczna to jedno a aparat panstwa to drugie... to potrafi byc potezna sila. Jelcyn (w czasie swojej pierwszej w miare trzezwej kadencji) opieral sie poteznym sila rekomunizacji podlanej brunatnym sosem wlasnie dlatego ze po jego stronie byl wtedy aparat panstwa, samo poparcie spoleczenstwa (glownie Moskwy i Petersburga przeciez) nie wystarczyloby. Bolszewicy doszli do wladzy tylko dlatego ze aparat panstwa i armii byl skrajnie przegnily po klesce pierwszej wojny swiatowej, Hitler dlatego ze pozwolono mu ten aparat zinfiltrowac jeszcze na dlugo przed przejeciem pelnej wladzy dyktatorskiej. Chiny tez poradzilyby sobie z maoistami gdyby nie wczesniejszy walec drugiej wojny swiatowej, ktory oslabil panstwo. Oczywiscie waznej jest tez jaka jest ogolna sytuacja na swiecie w czasach kiedy takie wydarzenia dzieja sie w jakims kraju... ale ona niestety teraz tez nie zmierza w dobrym kierunku. O tym ze na swiecie narasta chaos, irracjonalizm i obskurantyzm pisalem juz wiele razy pod roznymi artykulami...

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 06:29:38:

    roberto,
    To Ty z Łodzi? Bardzo Łódź lubie, w roznych jej aspektach, a Niesiolowskiego, to juz w ogole :)

  • ju-li1 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 08:00:08:

    Anne, a propos drążenia betonu: gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo!

  • ju-li1 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 08:01:15:

    Drodzy Łodzianie, ja też z Łodzi. Tam się urodziłam :)

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 09:10:01:

    juli,
    Ja w Lodzi bywalem od dziecka. Czy mieszkalas tam jakis czas?

  • ewka_blaszczyk napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 09:41:15:

    @aaannnemarie kochana...

    Rozmawiamy regularnie na fejsie, widzę, że i tu trzeba z obywatelskim defibrylatorem przybyć. ;) Niech nie zgubi nas niecierpliwość i zniechęcenie; za każdym razem, gdy szara mgła spowija Twoje serce, przybywaj do mnie na fb, a nawet na Żoliborz, jeśli będziesz chciała i mogła, serdecznie Cię powitam, podzielę się brokułem i promilem mojego wariactwa. ;) Wiesz przecież, że Kaczyński na to liczy - na to, że nie umiemy być cierpliwi, że - choć wykształceni - to nie wykształciliśmy po naszej stronie mocy zwartej, konsekwentnej wspólnotowości, takiej wiesz - "no matter what", niczym spod pisowskiej sztancy. Zdaję sobie sprawę, że Warszawa i duże miasta są kompletnie niereprezentatywne, ale oczywiście docierają do mnie odpryskowo - jak od Ciebie - wieści z terenu, które nie są zachęcające, by nazwać rzecz eufemistycznie... Cholera no, szyjemy z tego, co mamy. U nas się tli, może nawet żarzy [dopiero w 4 godzinie nocnego czuwania udało nam się opanować koksownik ;)) ], zawsze ten początek jest "gdzieś", jak na Ukrainie choćby, toutes proportions gardées.

    Pod KPRM jesteśmy zaledwie 4 dobę. A musimy być gotowi może na 2-3 lata flash-mobowej obecności w różnych miejscach w całym kraju; nikt zresztą w tej chwili nie ma grafika, bo mieć nie może - to PiS rozpisze nam scenariusz. Pogodziłam się z tym; to oczywiście nie defetyzm, a pewna elastyczna gotowość.

    Straszliwie utrudniającym i szkodliwym hamulcowym - aż ciśnienie mi skacze, jak to piszę - szybszego rozkręcenia akcji, jest Kijowski. Nie byłam wczoraj na manifestacji pod TK, ale mam relację z pierwszej ręki, że po jej zakończeniu, od popołudnia do późnego wieczora, w okolicy naszego namiotu KOD PP pojawiło się może 100 koderów głównych, spośród tych wielu tysięcy! Nie zostali z nami. Przeszli, jakby w przestrachu przed wodzem zamienili tylko parę słów i już ich nie było. Nie ma mowy w KODzie głównym o dostawieniu namiotów, o byciu 24h/dobę. Choć mają zasoby - ludzkie i materialne. Ale są też wieści w tym temacie pocieszające - powoli w nasze szeregi przybywają nowi. Toczą się też na wyższych szczeblach rozmowy o poszerzenie namiotowej akcji o inne organizacje prodemokratyczne, jak Akcja Demokracja na przykład.

    Jestem praktykiem. Projektowanie i programowanie nauczyło mnie optymalnego wykorzystania zasobów tu i teraz. I to, co w większości jest waszą codzienną, ogromną wartością - akademicki, szeroki ogląd i pogląd, teraz, jak widzę, bywa kulą u nogi. ;)

    Mając z Tobą sporo wspólnych, smutnych konstatacji, będę tam bo, powtarzając za Kantem, "sumienie to świadomość, że istnieje w człowieku trybunał wewnętrzny".

    Aniu kochana. Nie poddawaj się. :)

  • robert6_666666 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 09:55:04:

    Tak urodzilem sie w Lodzi w 44 i tam mieszkalem do jesienii 62 (ale wciaz traktuje ja jako "moje" miasto troche bo w koncu to troche ponad 18 lat zycia i to pierwszych). Potem jeszcze 4 lata w W-wie i pozegnalem sie z Polska. Ale bylem potem w Lodzi w 1989 na pierwszych wyborach i ponownie w 2005 wlasnie (nie z powodu wyborow wprawdzie ale akurat wtedy byly wiec je zapamietalem bo wlasnie mialem zabawna okazje glosowac w Lodzi na Niesiolowskiego zamiast jak zwykle za granica na liste warszawska :-)

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 10:13:39:

    @robert6_666666
    Niestety opanowanie państwa idzie migiem, z wojska, prokuratury itp. ludzie sami odchodzą, z mediów wyrzucają, za kilka miesięcy PiS będzie gotowy do użycia siły - przeciwnicy będą dostatecznie odczłowieczeni przez propagandę, żeby ich pałować dla dobra narodu.

  • ewka_blaszczyk napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 10:18:16:

    @robert szóstkowy, @mo

    Ale wciąż trzymają się sądy.

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 10:24:30:

    @ewka_blaszczyk
    jak długo? ech, "reforma sądownictwa" w duchu PiS w toku, przypominam o tym, co Święczkowski mówił na jesiennej konwencji, wezmą i sędziów za mordę - dyszą nienawiścią za Kamińskiego, za CBA, za mnóstwo innych rzeczy

  • robert6_666666 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 10:36:00:

    Moskwa,
    Nawet na Ukrainie, nie nalezacej przeciez do UE i NATO i z calym wtedy zdecydowanie prorosyjskim wschodem, uzycie sily bylo wlasnie bledem Janukowicza. W Polsce bezposrednie uzycie sily to bylby moim zdaniem koniec PiS.
    A z sadami tez im tak latwo nie pojdzie. Proba podporzadkowania wladzy sadowniczej oznaczaloby opuszczenie UE i NATO.

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 10:55:19:

    @robert6_666666
    Na początek nie trzeba sobie łap brudzić osobiście - od czego są patriotyczni kibice? Titiuszki są wszędzie, można też jakichś górników jak w Rumunii wykorzystać...

    Tymczasem są jeszcze za słabi, ale wprowadzą ustawę "antyterrorystyczną", umocnią się, propaganda będzie działać na "ciemny lud" i służby, wrogowie ludu to nie naród, minie szczyt NATO, miną ŚDM, świat Polską się znudzi, przyzwyczai do tego, że tu nie cywilizacja, tylko czarna dziura, więc warunki się zmienią - będą mogli zaszaleć. Tego się obawiam. Z NATO nas nie wyrzucą, gorszych nie wyrzucali, z UE nie ma nawet takiej możliwości (można jakieś sankcje dla polityków PiS, funduszy raczej nie ruszą, można nas pozbawić głosu - ale to już długa i skomplikowana procedura). Orban rządzi długo i włos mu z głowy nie spadł.

  • ewka_blaszczyk napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 11:10:53:

    @mo

    Hm, miałam iść kupić śpiwory, ale wobec tego, że jest beznadziejnie, chyba sobie odpuszczę. Albo nie, kupię i udam się na emigrację wewnętrzną do piwnicy.

    :(((

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 11:14:28:

    robert,
    Mozliwe sa najrozniejsze sceneriusze. Jedno jest pewne: strach (i czarnowidztwo) jest zlym doradca :)
    Sadze, ze gdy wyplywaliscie z synem na spotkanie z kaszalotami (sperm whale), to nie zaczynaliscie wyprawy od doprowadzenia sie do histerii? ;)

    - rzucmy okiem na swiatowy kontekscik w prasie francuskiej ;)

    andsol,
    O Brazylii i dzisiejszych demonstracjach (wspominali w dziennikach, ze na ulicach moga byc nawet miliony):
    "Des manifestations sont annoncées dans plus de 438 villes du Brésil, au moment ou le géant émergent d'Amérique latine est embourbé dans une triple crise dévastatrice. Le Brésil entame sa deuxieme année de forte récession économique, alors que la crise politique attisée par le scandale de corruption Petrobras paralyse l'action du gouvernement du Parti des travailleurs (PT gauche) au pouvoir depuis 2003."
    www.lepoint.fr/monde/bresil-nouvelles-manifestations-contre-rousseff-13-03-2016-2024993_24.php

    W Stanach Trump ciagle prowadzi u Republikanow, pomimo ostatnich porazek:
    www.lepoint.fr/monde/trump-battu-dans-le-wyoming-et-a-washington-13-03-2016-2024979_24.php

    Troche blizej, w Niemczech, dzisiejsze wybory regionalne i prognozowane sukcesy AFD:
    "Tous les sondages indiquent que le nouveau parti dextreme droite, Alternative pour lAllemagne (AFD) va faire une entrée en force dans les trois parlements régionaux."
    mobile.lemonde.fr/europe/article/2016/03/13/allemagne-les-cles-pour-comprendre-les-elections-regionales_4881928_3214.html?xtref=https://www.google.fr/

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 11:16:06:

    @ ewka_blaszczyk
    Wręcz przeciwnie, droga Pani, jeszcze mamy czas, okienko w historii trwa, nie można ulegać depresji, trzeba robić swoje, przespałem 8 godzin, gorączka przeszła, jest dobrze, gotowym do siedzenia przy koksowniku:)

  • aaannemarie napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 11:16:16:

    Dzień dobry,
    Faktycznie jestem nerwowa. Przepraszam, jeśli komuś podcięłam morale. Sama mam podcięte i przychylam się ku ostatniej opinii Giertycha, którą wrzuciłam na fejsie.
    Piesie, nie krzycz na mnie. Ja, mieszczanka, codziennie czynię kurs wahadłowy : wieś- miasto, wieś- miasto. Dwa światy. W tym wiejskim czuję się jak szpieg, obserwuję ich, ale nie jestem nimi. Samo miasto też nie zachwyca. Szerokie morze obojętności. U mnie na uczelni kadra w wieku 30-45 wściekła. Jednak większość lata za groszem, realizuje kolejne szczeble naukowe. Nie ma czasu. Młodzież nie postrzega problemu jako swój. Zaoczni są zaharowani, w tygodniu praca, w weekend szkoła.
    Mój mąż z kolei wie, że Pis zrobi też skok na uczelnie. Armia wygłodniałej bolszewii dotrze i tu.

    Ewa, dzięki za wpis motywujący. Bardzo to cenię. Problem w tym, że trzeba jeszcze jakiejś wojny psychologicznej. I tu już może nie nasza też rola, ale polityków. Zakulisowych rozmów. Skłócenia ich. Skoro są tam też ludzie widzący, że są już o jeden most za daleko. Potrzeba jeszcze czegoś.

  • anumlik napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 11:17:54:

    Ale wciąż trzymają się sądy - pisze Ewka.
    I kabarety. I autorzy tekstów, ośmieszający nadętość i chamstwo nowej władzy. I aktorzy świetnie te teksty interpretujący. I memy w internecie. I sam internet, którego przed rokiem 1989 nie było. To, plus marsze, wiece, happeningi (jak ten Razemowców na ścianie kancelarii premiery) jest dodatkowym orężem na prymitywny skok na demokrację.

    @robert6_666666
    Piszesz - W Polsce bezposrednie uzycie sily to bylby moim zdaniem koniec PiS.
    A z sadami tez im tak latwo nie pojdzie. Proba podporzadkowania wladzy sadowniczej oznaczaloby opuszczenie UE i NATO.
    Przedsmak tego już mamy. Jak sugeruje "Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung", szczyt NATO może zostać przeniesiony z Warszawy do Rygi. To oczywiście jest balon próbny, ale też takie artykuły zaczną się coraz częściej pojawiać.
    wyborcza.pl/1,91446,19759243,niemcy-fas-sugeruje-by-przeniesc-szczyt-nato-do-krajow-baltyckich.html

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 11:26:00:

    @Szanowni
    Pisowcy wywalili z radia Andrzeja Mietkowskiego (ex RWE), nawet Wildstein nie wytrzymał:
    wpolityce.pl/media/284813-odwolanie-andrzeja-mietkowskiego-to-triumf-partyjniactwa-czy-ci-ktorzy-odpowiadaja-za-media-publiczne-zdaja-sobie-z-tego-sprawe

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 11:30:20:

    annemarie,
    Nie gwarantuje, ze nie bede krzyczal, gdy mnie bedziesz napastowac: "nasz lud", to ja ;)

  • aaannemarie napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 11:52:02:

    Nie Piesie, nie jesteś ludem z podmiejskiego autobusu. Jesteś solą tej ziemi ( i paryskich bulwarów), ale nie ludem. :)
    Zaraz zobaczę lud, bo idę na chwilę na wiejską imprę. Trzeba bywać.

  • paradox-57 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 11:55:19:

    Dzień dobry wszystkim
    Na razie przejrzałem tylko kto pisze i pobieżnie treść. Dokładniejszą lekturę muszę odłożyć na potem. Jedynie dla porządku, bo nie wypada wpisu Jego Królewskiej Mości pozostawiać bez odpowiedzi. Książkę już zdobyłem dzięki KMI, który poprowadził mnie prościutko i dokładnie aż do samego źródła. Mnie pozostało tylko się schylić i zaczerpnąć. Źródło biło na UMK w Toruniu.
    Na mail będę, rzecz jasna, czekał niecierpliwie.

  • anumlik napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 11:56:22:

    @moskwasadowa
    To że Wildstein nie wytrzymał nie dziwi. Dziwi, że tak późno. W obliczu nieuleczalnej choroby wszystko jest możliwe.

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 11:58:52:

    annemarie,
    Nie zlosc mnie ;)
    Sola "tej" ziemi jest lud; jestem lud, jestem gmin (bo tak mi sie podoba) ;)
    JE SUIS NASZ LUD, JE SUIS GMIN ;)))
    A bedziesz ludu nie rozumiala, nie lubila i nim gardzila, to Ci tym samym odplaci - i jak to lud, z nawiazka ;)

  • moskwasadowa napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 12:09:29:

    @anumlik
    Biedaczyna nie rozumie prawideł dobrej zmiany, Żyd figowy PiS:)

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 12:47:39:

    Jako lud ujalbym to krocej: ma wypi..dek mamuta (wypmam) do łba nas.ane; chce sie wypmam ludem podetrzec, ale to ja sie nim podetre (sprawdziwszy, czy nie linieje) ;)
    m.wyborcza.pl/wyborcza/1,132749,19754376,wszyscy-wrogowie-kaczynskiego.html

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 12:50:09:

    moskwasadowa,
    Kanalizacja nam cieknie, nie daloby sie uszczelnic? :)

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 13:10:25:

    Wielkoduszny Maziarski :)))
    m.wyborcza.pl/wyborcza/1,105405,19759337,wladza-nie-strzela-do-obywateli-jakze-wielka-jest-jej-laskawosc.html

  • robert6_666666 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 13:14:08:

    Piesares,
    Totez ja jestem w sumie optymista jesli chodzi o Polske tym razem.... PiS zostanie odsunienty od wladzy i to wszystko wskazuje na to ze szybciej niz ostatnim razem bo obral stracenczy samobojczy kurs (a wlasnie Anumliku mialem tez zamiar wrzucic ten link do szczytu NATO (i nie jestem pewien czy to balon probny...)). Bardziej martwie sie jakie straty wizerunkowe przyniesie to Polsce (bo to jeszcze nie koniec) i jakie nieodwracalne byc moze w tym pokoleniu szkody w sensie tworzenia trwalego rozlamu w spoleczenstwie, przyniosa jeszcze czasy przed ich upadkiem.
    Jesli chodzi o kierunek, w ktorym zmierza Swiat to juz mniejszym jestem optymista ale to tez nie jest panika az tak latwo panice nie ulegam (dzieki za "kaszalota" sam juz sobie przypomnialem w miedzyczasie to bylo chwilowe zacmienie... i tez "nie na kaszaloty" specjalnie wyplynelismy... one tam po prostu byly bo akurat na tych wodach czesto bywaja :-) ). To nie jest tak, ze nie moge spac po nocach bo widze zblizajaca sie katastrofe. Po prostu dostrzegam ze od jakiegos czasu (powiedzialbym nawet od lat 70-tych zeszlego wieku (nie mowie ze juz wtedy zaczalem to dostrzegac :-) ) Swiat znajduje sie na krzywej opadajacej jesli chodzi o racjonalizm oraz "wiare" w nauke, technologie i postep . Oczywiscie sa wzloty i upadki... ale... zaledwie 200 lat po tym jak stworzono porzadny chronometr ktory pozwalal wreszcie wyznaczyc na statku na morzu dokladna dlugosc geograficzna, czlowiek ladowal na Ksiezycu. Minelo nastepne 50 lat i co? Nie tylko nie kolonizujemy naszego Ukladu Slonecznego (co w latach 70-tych brano pod uwage zupelnie serio jako cos co nastapi mniej wiecej teraz... ja sam wtedy wierzylem ze jeszcze uda mi sie chociaz raz spojrzec na Ziemie z Ksiezyca a teraz raczej w to watpie) ale nawet nie potrafimy zorganizowac lotu zalogowego na Ksiezyc. Mamy za to rozkwit wszelakich religii, sekt, mesjanizmow, para-nauk, spirytualizmow itp). Co z tego, ze niby rozwija sie medycyna skoro ludzie odrzucaja autorytet lekarzy - czy ktos pomyslal jeszcze pare lat temu ze w rozwinientych krajach pojawia sie dawno zapomniane choroby bo ludzie beda bac sie szczepionek ale ze pojawia sie znow szamani leczacy woda? Mamy globalna wioske z globalnym internetem w ktorym najszybciej szerza sie globalne brednie. Mamy politykow ktorzy sa coraz czesciej po prostu gwiazdami w medialnym show. Tracimy umiejetnosc analizy, tracimy umiejetnosc poszukiwania faktow, weryfikowania wiadomosci ba tracimy umiejetnosc skupienia sie na czyms co nie miga, czego szybko nie mozna przesunac palcem po ekranie... Uciekamy od wolnosci, od odpowiedzialnosci, od ryzyka. A to sa tylko problemy tej "lepszej czesci swiata"... a w tej gorszej... czy nie wystarczy samo uswiadomienie sobie chociazby tego ze miliard ludzi na Ziemii wciaz nie ma dostepu do elektrycznosci.... problemy z dostepem do wody. Dodajmy przeludnienie w rozwijajacym sie swiecie, zmiany klimatyczne, przesuwanie sie swiatowych "centrow politycznych". To ze obecnie narasta chaos polityczny, zaczynaja sie wielkie migracje to chyba nie powinno nikogo dziwic... a jednak jakos dziwi...
    A tak zeby zakonczyc optymistycznie - wlasnie dlatego tez Moskwa mysle ze PISowi sie tym razem nie uda. Oczywiscie WY-the People :-) tez macie swoja role do odegrania. Ale mysle ze wobec narastajacego chaosu swiatowego Zachod i w ogole Wolny Swiat bedzie sie konsolidowal i sadze ze nie pozwoli na powstanie w swoim ciele "wyrwy" wielkosci 40-milionowego, "lacinskiego" kraju w centrum Europy. A jesli chodzi o Orbana to zwracam uwage ze on jednak (pomijajac juz mniejsza wage Wegier) gra znacznie subtelniej - zacznijmy od tego ze nigdy wprost nie lamal konstytucji. To juz bardziej przychodzi mi na mysl Turcja - tutaj waga kraju jest znacznie inna i niestety zaczyna sie od Wolnego Swiata oddalac zamiast zblizac... ale to jednak zawsze byl bardziej tego Swiata bufor niz czesc. Oczywiscie wciaz warto o niego walczyc chociazby po to zeby nie stal sie czescia "problemu", z podobnych powodow warto powalczyc o Ukraine...

  • robert6_666666 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 13:19:39:

    O akurat "blox" przypomnial mi o limicie znakow... to sie nawet dobrze sklada bo obiecalem dzis zonie wyjscie na kolacje i nocny market. W Kaohsiung mamy piekna pogode teraz - jest 20.00 i 26 stopni (wiem jestem wredny :-)).

    Musze sie zbierac.
    Jeszcze tylko jedno na koniec kochani - ostatnie zdjecia z USG nie pozostawiaja zadnych watpliwosci - moj wnuk bedzie chlopcem :-) :-) :-). Chcialem dziewczynke ale i tak sie bardzo ciesze.

  • jael53 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 13:25:08:

    Annemarie, nie jestem żadną ludomanką; wiem, że lud ma mocno uwewnętrzniony strach przed władzą. Ludu nie ruszy wywalenie dziennikarza z TV czy PR - ale poczuje się poszkodowany, gdy zdejmą ukochane seriale. Więc już się trochę tak poczuł.
    Lud się przyczaił - nie biernie: geodeci mają duży ruch w interesie, bo kto może, ten dzieli gospodarstwo, zabiega o odrolnienie części, o "przyklepanie" statusu nieużytków... słowem, robi, co może, żeby uprzedzić szkody nowej ustawy. A jeszcze wszystkich nie ogarnia; niemniej usłyszałam zadziwiający komentarz. A było tak: zmarł dość zamożny gospodarz, człek w latach - gospodarstwo od dawna było dzierżawione, bo dzieci i wnuki miastowe. I komentarz, że starszy pan miał szczęście, że w swoich latach będąc, tak w porę umarł - bo jeszcze ze spokojem ten spadek przejdzie; a że po cichu jest już sprzedany, to "dzieciska się raz - dwa z notariuszem uwiną i będzie, jak trzeba". Niepokój jednak - że dalej już nie będzie, jak trzeba - rośnie.
    Lud z dala od Warszawy się nie wychyla - choć wczoraj po raz pierwszy usłyszałam, że "pięknie oni tam idą" - i usłyszałam to dwakroć: w takim podmiejskim autobusie najpierw i przy zakupach na bis. To ostatnie ważne - bo w tym sklepiku zbierano podpisy pod petycją w sprawie podatku obrotowego. I w tym miejscu już zapuściło korzonki przeświadczenie, że "będą skubać", i to bardziej - bo "wygłodniali są, nachlać się muszą". ("Nachlać" w mowie lokalnej = nażreć do wypęku).

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 13:37:49:

    robert,
    Gratuluje wnuka! :)
    To, ze nie obejrze Ziemi z Ksiezyca, to akurat kompletnie mnie nie martwi ;)
    A do tego, ze ludzkosc funkcjonuje na zasadzie przyplywow i odplywow, to sie juz od paru tysiecy lat przyzwyczailem ;)))
    Jak i do tego, ze w ogole cala planete pewnego pieknego dnia szlag trafi (a zycie biologiczne moze nawet wczesniej) - z definicji. No to co tu w jakies pesymizmy i histerie na wyrost wpadac (nie to, zeby mnie diabli co i rusz nie brali) ;)))

  • ewka_blaszczyk napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 13:38:53:

    @moskwa

    Ja i depresja? ;)
    Słońce piękne w Wawce, wstałam o świcie, zrobiłam 10 km nad Wisłą, ptacy śpiewajo, zielone na krzakach się wykluwa, jest dziś pięknie, panie.
    Zmykam pobyć trochę z przyjaciółmi, bo mi walą w drzwi od tygodnia. ;)

    Cieszę się, że zdrowiejesz. :)
    Do miłego.

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 13:40:57:

    jael,
    Bardzo fajne, to co mowisz:)

  • ewka_blaszczyk napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 13:49:06:

    @pojebany i tak dalej

    Nigdy nie ukrywałam, że jako rycząca 41-latka bywam pod KPRMem tylko po to, by wyłowić co smakowitsze męskie kąski z Razem. Młodzi, ładni, a ja zdesperowana i z wiszącą dupą.

    A poza tym, nudzisz strasznie.

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 13:49:11:

    Ze wspomnien oficera SB - fragment dotyczacy ludu :)))
    natemat.pl/173497,bylismy-na-sluzbie-panstwa-polskiego-wtedy-wierzylismy-ze-jest-o-co-walczyc-z-byly-oficerem-o-kulisach-pracy-w-sb

    "Kim byli ludzie, których pozyskiwaliście do współpracy?

    Księża, naukowcy, studenci, robotnicy, a nawet żołnierze i milicjanci. Pełen przekrój społeczny. Można to przecież zobaczyć też w ogólnodostępnych zbiorach IPN. Nie było jakichś grup społecznych, w których Służbie Bezpieczeństwa szczególnie trudno było pozyskać współpracowników.

    No może trudniej było na PGR-ach. Pamiętam na przykład, że była taka wioska, na którą jeden z biskupów wywoził na przechowanie działaczy "Solidarności". No to zaczęliśmy pracować w okolicy. Namierzyliśmy najgorliwszych wiernych z tamtejszej parafii i hurtowo wszyscy zgodzili się na współpracę. Prości ludzie, na przesłuchaniach byli wystraszeni śmiertelnie. Ze łzami w oczach obiecywali śpiewać wszystko. I wie pan co? Przez kolejne dwa lata niczego się nie dowiedzieliśmy. Opowiadali same bzdury bez ładu i składu. Notatki mieliśmy pełne tego, kto komu na wsi naje... i kto kogo wyje... Do dziś nie wiem, czy trafiliśmy na takich głupków, czy oni z nas większych głupków robili."

  • jael53 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 14:09:44:

    Piesares - no, właśnie...

    Swego czasu lud wziął grunty z parcelowanych majątków - niemało, bo to wedle ksiąg wieczystych powstało wtedy prawie 900 tys. nowych gospodarstw rolnych. Wziął ochoczo, choć pod strachem - bo niejednego za to wzięcie zamordowano (a żeby było wiadomo, za co, to zabitemu usta zapchano ziemią...) Ale od tego lud władzy nie pokochał. Owszem, ten,który wykierował się na miastowych, dawał się karnie na masówki prowadzać, nosił transparenty, że kocha Towarzysza Wiesława i że jest Narodem, a Naród jest z Partią... i wystarczyło "okienko w historii", żeby ten lud znalazł się zupełnie gdzie indziej.
    A to wszystko wydarzyło się, choć lud nie miał żadnej okazji zasmakować swobody.

    "Pińcet na dziecko" to jest wabik taki sobie - bo już wiadomo, że nie na każde i nie każdemu; i też wiadomo - bo lud jednak orientuje się, ile na to samo w koszyku wydawał wczesną jesienią, a ile wydaje teraz - że wystarczy to na krótko. O to "pińcet" lud więc, im uważniej liczy, tym bardziej jest wkuty - bo po ludowemu to jest tak: drobiazg - zwłaszcza z serii "co rok prorok" - jakoś się uchowa; wydatki zaczynają się w gimnazjum i w szkole średniej. Którą kończą 19-latki... no i tu są schody, bo wedle rządowych planów na ten ostatni, najdroższy rok kasy nie ma. A jak zechce uczyć się dalej, to już ciemna mogiła - radź sobie, jak kto umie.
    Słychać tu i tam, że to też łaska taka sobie; nawet nie dziwne, że im lepsze gospodarstwo, tym wyraźniej to słychać.

    A poza tym dla ludu kwestia własności i dziedziczenia jest śmiertelnie poważna.

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 14:15:57:

    Tomasz Lis o sensie demonsteacji :)
    tomaszlis.natemat.pl/174213,demonstracje-maja-sens
    ewka,
    Od siebie dodam, ze ten nieszczesnt ekskrement z szybko postepujacym alzheimerem (sekcja potwierdzi) nie bez powodu tak sie tu kurczowo wczepia - te odpadki uwazaja, ze blox jest dla nich niebezpieczny :)
    A tu na dodatek wrog podpelza coraz blizej ;)))
    m.warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,106541,16699833,Osma_Kolonia__Wegansko_tu_jak_diabli__I_dizajnersko.html

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 14:27:59:

    jael,
    Bardzo ciekawe obserwacje. Znam ludzi ze wsi (tej tzw. zapadlej), ktorzy zainwestowali w specjalistyczne hodowle, maja kontakty z Francja, a ich wybitnie zdolne dzieci ucza sie jezykow, gry na fortepianie...
    Nie mialem ostatnio okazji zapytac ich, jak widza rozwoj sytuacji; ale moge sie domyslac.

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 14:42:04:

    Fragment bardzo ciekawego artykulu Czuchnowskiego o IPN, dotyczacy Kurtyki:
    m.wyborcza.pl/wyborcza/1,132749,19754722,ipn-lustruje-bojcie-sie-wojcie.html
    "Wiosną 2005 r., jeszcze przed pierwszymi rządami PiS, kandydatem Kolegium IPN na prezesa został Kurtyka. Wcześniej z krakowskiego oddział Instytutu, którym Kurtyka kierował, trafiły do "Rzeczpospolitej" informacje, że najpoważniejszy konkurent Kurtyki, Andrzej Przewoźnik, był agentem. Przewoźnik nie mógł startować w wyborach, dopiero potem sąd orzekł, że agentem nie był."

  • ewka_blaszczyk napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 14:48:58:

    @piesie, "Ośma kolonia" to mój drugi dom. :)
    [sama jestem z Kolonii I - nazwa knajpy jest nawiązaniem do historycznego podziału na kolonie, utrzymanego do dziś, najsłynniejszej chyba i najstarszej warszawskiej spółdzielni mieszkaniowej - WSM Żoliborz, założonej przez PPS w 1921 r.]

    Ale dziś gotuję u siebie, więc trzeba mi do kuchni, zaro goście. :)

    Pa.

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 15:28:11:

    Stosunki polsko-tureckie wchodza w nowa faze: Kaczynski+Terlikowska - Erdogan+Erdoganowa ;)
    natemat.pl/174185,zona-premiera-turcji-haremy-edukowaly-i-przygotowaly-kobiety-do-zycia
    natemat.pl/173533,feministki-twierdza-ze-walcza-o-prawa-kobiet-pytanie-ktorych-kobiet-terlikowska-ostro-o-manifie-feministek

    ewka,
    Znam lepiej Kolonie Staszica ;)
    Mapy przedwojennej Warszawy (i ide do realu) :)
    m.warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,106541,19228996,fantastyczne-plany-miasta-az-roi-sie-od-bledow.html

  • ju-li1 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 15:54:50:

    Satyrą ich!
    wyborcza.pl/1,75968,19754790,wybor-prawd-podstawowych.html#BoxGWImg

  • miaukota napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/13 19:24:21:

    Słuchać głośno i na 1080p ! ;) Uważam, że ta piosenka nadaje się na hymn tych, którzy kochają i bronią wolności. Polecam.

    www.youtube.com/watch?v=X3FF_rGNI50

  • robert6_666666 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/14 01:32:24:

    wyborcza.pl/1,75968,19761807,ziobro-oddaj-mandat.html

    dzien ziobry wszystkim...

    Miaukota,
    Tam ponizej jeszcze "upaincy jednego nie dojeebali" zrob cos z tym please ... zwlaszcza ze Ewa znow sie zlitowala i rzucila mu jakis ochlap...


  • andsol-br napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/14 02:24:23:

    piesares, wydaje się, że przez cały świat przechodzi jakaś hiszpańska grypa ostro atakująca mózgi. Może trzeba ratować się nakładając moherowe berety? Chai pas.

    A te brazylijskie demostracje były i wte i wewte. Głównie przeciw wszystkiemu. W São Paulo strasznie wygwizdali główych polityków z opozycyjnej PSDB. Młodzi chcą zmian. A jakich? Oni nie są od myślenia, a od wymagania.

    Robert - tak, to się widzi, że taki postęp tak długo a tu ostatnio regres i prawie nic się nie dzieje w dobrą stronę, ale czy to prawda? Gdy NASA wysyłała paru panów na Księżyc parę miliardów systematycznie głodowało. Teraz jeszcze są obszary potwornej nędzy i głodu, ale czegoś takiego jak pół wieku temu to jednak nie ma. Więc może jednak...

    Ewka, nie miej mi za złe tej uwagi - czasami jak widzę kupkę na ulicy smutno mi nad nią, ale nie do stopnia gawędzenia z nią.

  • ewka_blaszczyk napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/14 06:59:29:

    Świeża informacja.
    Nieformalny lider KODu PP - Andrzej Miszk, przebywający ciągle, z niewielkimi przerwami, w naszym namiocie pod KPRM, właśnie podjął decyzję, że jeśli Szydło nie opublikuje orzeczenia TK, rozpoczyna od czwartku bezterminową głodówkę. Nie namawia innych, prosi tylko o wsparcie medyczne, prawne, no i rzecz jasna - obywatelskie, duchowe.

  • miaukota napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/14 07:36:54:

    Robert. Śmieci uprzątnąłem. A Ty Ewka nie wdawaj się w dyskusje z gównem na chodniku, tak jak Ci tu kolega sugerował. Gówna nie są od dyskusji z nimi.

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/14 08:03:59:

    andsol,
    To prawda, w roznych krajach na calym swiecie kariere zrobilo w ostatnich latach żądanie zmiany. Jest to pomysl-haslo, ktore zaskoczylo cos jak gorbaczowska pierestrojka (inne hasla Gorbaczowa, np. uskorienie kariery nie zrobily). Pierestrojka w ZSRR byla haslem samotlumaczacym sie (a jej skutki przeciwne do zamierzonych). Mam wrazenie, ze obecne pierestrojki sa dziecmi tamtej, ktore rozmnozyly sie, jak Gremlinsy ;)

    ewka,
    To jest dosc wstrzasajaca wiadomosc....
    Nikt na taka sytuacje przygotowany nie byl. PiS tez nie. Beda sie miotac.

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/14 08:29:39:

    ewka,
    Potrzebowalem chwili na oprzytomnienie...
    Pozdrow Andrzeja serdecznie i przekaz mu wyrazy najwyzszego podziwu i uznania. Trzymam kciuki bardzo mocno....

  • ewka_blaszczyk napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/14 08:40:23:

    @piesie, bardzo dziękuję, będę dziś kilka h pod KPRM, przekażę wyrazy wsparcia.

    Mocno nas Andrzej zaskoczył. Choć z drugiej strony - jego życiorys opozycyjny, charyzma... Dość konsekwentnie to się układa.

    Na jego profilu fb, pod ogłoszeniem tej decyzji, trwa gorąca dyskusja pp-koderów. Większość odradza. Pierwszy, naturalny odruch jest oczywisty - troska o zdrowie i życie nie najmłodszego człowieka, który jest naszym liderem. Ja sama mam mieszane uczucia, wybiegam myślami i [pisowskimi] scenariuszami do przodu, jest nam potrzebny silny i zdrowy, nie tylko "symboliczny"; jakkolwiek będzie, staniemy murem za Andrzejem. Na ile zdążyłam go poznać, nie komunikuje pochopnie czegoś, co nie zostało gruntowanie przemyślane.

    Będę Was informować.

  • aaannemarie napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/14 08:52:13:

    Dzień dobry,
    Pan Miszk nie ma 15 lat, ale 25 na oko... Potrzeba mądrych ludzi całych i zdrowych a nie ofiar kaczego łajdactwa. Byłoby dobrze wyperswadować mu to.

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/14 08:57:34:

    ewka,
    On sie teraz juz po prostu nie moze wycofac...
    PiS z Szydlo tez nie poleci niczego publikowac (chyba, ze pod jakimis innymi pretekstami). Sytuacja bedzie dramatyczna; i nada sprawom nowy wymiar....

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/14 09:09:35:

    ewka,
    Z drugiej strony, poki bedzie przyjmowal odpowiednie plyny, to przez wiele dni nie bedzie zagrozenia dla zycia, a przy opiece lekarskiej i dla zdrowia tez byc nie powinno. Pozostaja kwestie organizacyjne do dopracowania, ale sadze ze to przemyslal (przydalby sie lekarz sportowy, np. od wypraw wysokogorskich i warunkow ekstremalnych).

  • ewka_blaszczyk napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/14 09:20:36:

    @piesie, tak, o tym też Andrzej napisał - wsparcie medyczne, prawne, nasze [obywatelskie], to są rzeczy oczywiste. Będzie tam z nim 24h/dobę co najmniej kilkuosobowa straż KODu PP.

    Rzecz ma, poza odsłoną czysto protestacyjną wobec PiS, co najmniej kilka twarzy taktycznych, o których wolałabym nie pisać. Będą się szybko działy i ujawnią się błyskawicznie.

    Natomiast czystość intencji Andrzeja jest dla mnie poza dyskusją.

    Zmykam robić kondycję na następną dobę, potem chwila pod KPRM, odezwę się wieczorem.

    PS. Piesie, jesteś w naszej fb grupie ORD, prawda? Jeśliś zainteresowany, jest tam przypięty post Andrzeja o głodówce, można śledzić i komentować na bieżąco.

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/14 09:33:40:

    ewka,
    Zajrze dzidiaj na strone ORD (nie jestem na fb).

  • robert6_666666 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/14 10:42:38:

    Andsol,
    Niekoniecznie chodzilo mi o NASA...
    Gdybysmy nie "stracili jaj" to juz dawno powinny to robic prywatne firmy. A i dla NASA powinno byc to znacznie tansze w tej chwili. Mysmy, jako Ludzkosc, po prostu odwrocili sie od Przestrzenii. A jak raz moze sie okazac, ze wobec przeludnienia, zmian klimatycznych, chaosu politycznego moze jak raz przydaloby sie znalezc gdzies "nowa Ameryke" gdzie wolni ludzie mogli by zaczac od nowa... a "stary swiat" zostawic samemu sobie. Zazwyczaj gdysmy to robili wychodzilo "nam" to na dobre... i "staremu swiatu" potem tez...

  • robert6_666666 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/14 10:54:17:

    Ewa,
    A co do decyzji waszego lidera...
    Hmm przy calym szacunku nigdy do konca nie rozumialem tego typu decyzji... nie mam chyba natury Gandhiego. Gdyby sytuacja w kraju stala sie naprawde dramatyczna i doszlo do rozlewu krwi wolalbym chyba raczej usunac pewnego czlowieka...
    Ale sytuacja nie doszla jeszcze do tego punktu i mam nadzieje, ze nie dojdzie... i w zwiazku z tym nie doszla jeszcze do punktu, w ktorym nalezaloby stawiac na szali czyjekolwiek zycie czy zdrowie... swoje rowniez.


  • robert6_666666 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/14 11:12:37:

    wyborcza.pl/1,75968,19762541,uwolnic-beate-czyli-przebaczenie-dla-pis-jesli-sie-cofnie.html

  • arachnus napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/14 12:36:42:

    Pisowskie tuby medialne próbują mobilizować "swój" elektorat do fizycznego ataku na ulicach. Żałosny byłby to spektakl, ludzie w wieku mocno po i przedprodukcyjnym, walczący o to żeby zostać niewolnikami pańszczyźnianymi... Przeciwko ludziom walczącym o wolność i odpowiedzialnym za najbliższych. Mieli by szanse może w 15 na jednego, może miejscami w byłym zaborze rosyjskim?

  • piesares11 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/14 12:55:07:

    moskwasadowa,
    W razie czego znajda u Ciebie w kieszeniach scyzoryki, mutry, podklady kolejowe ;)

    moskwasadowa!
    15 minut temu
    Oceniono 1 razy1
    @willie1950
    Dlatego na demonstracje chodzę nawet bez scyzoryka, żeby nie było potem coś o "radykałach" ;-)


    Cały tekst: wyborcza.pl/1,75968,19762541,uwolnic-beate-czyli-przebaczenie-dla-pis-jesli-sie-cofnie.html#ixzz42sScV7Fx

  • lospremios napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/14 17:36:51:

    wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,19763547,pis-planuje-w-warszawie-wielka-demonstracje-poparcia-dla-rzadu.html#BoxNewsLinkZ3

    Marcia su Varsavia?

    Jakoś ciarki mnie przechodzą...

  • mambo_italiano napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/14 17:48:37:

    Mnie martwi, że pomimo wielu protestów i pikiet nie ma myśli jednej wiążącej wszystkich Polaków, że ciągle my i oni, zamiast tylko my, razem z nimi, w jednej sprawie. Tak jak to obserwuje ten niemiecki dziennikarz [ a i Moskwa mówi o braku jedności], martwi mnie kwitnąca wrogość zamiast nieustannych prób porozumienia

    www.youtube.com/watch?v=I2JKeyG6jZM

  • lospremios napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/14 18:11:26:

    @mambo_italiano
    tu akurat ja sie mniej martwię. Uważam, że to proces. Startujemy od zera, a nawet poniżej poziomu morza, biorąc pod uwage stan sceny politycznej po wyborach. Niech się kotłuje teraz, zamiast uładzonych uśmieszków i noży w plecy potem. Na siłę nie da się dorosnąć, trzeba troszkę poczekać, aż emocje się 'przewentylują' jak mawiają psycholodzy.

  • marplezglobalnejwioski napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/14 18:21:42:

    A mnie to martwi, że w Krakowie marna była KODowa demonstracja.
    Że propaganda robi swoje i świat wygląda inaczej "po drugiej stronie lustra" więc ...38%.
    Że w sumie naszym protestem żywimy tego gigantycznego hejtującego polskiego trolla i miast się kurczyć, rozrasta się. Jak mi się przyklejają wypowiedzi na Fb, takich teoretycznie kulturalnych ludzi, to słabnę bo nie mam pojęcia jak mogło tak błyskawicznie zaorać ludziom bruzdy (sączyło jadem, sączyło, potem strumyczki się łączyły).
    Jechałam wczoraj tramwajem na pikietę i podsłuchiwałam dwie starsze Panie, obliczały, ile im jeszcze został do tego wieku co to będzie ustawa, że starsi mają refundowane leki.

  • mambo_italiano napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/14 20:20:16:

    Marple, te co mają siłę wleźć do tramwaju prawdopodobnie w ogóle nie potrzebują żadnych leków, mamy całe hordy zjadaczy farmaceutyków, którzy marzą o swojej ulubionej chorobie, by się nią chwalić przed znajomymi przez 100 lat i przez tyleż czasu łykać jakieś paskudztwa. To populacja istot potrzebujących uwagi, pozbawionych szacunku otoczenia, 'choroby' służą im za oręż w walce o przetrwanie. W tej grupie będzie królem ten, co się nad tymi nieszczęśnikami pochyli, uzna 'choroby' i darmo da 'leki'. Tak samo jest w wielodzietnych rodzinach bez środków do życia. To ludzie, o których PO zapomniała i zlekceważyła. Dlatego tak trudno dotrzeć do umysłów [pominąwszy miażdżycę] skupionych nad przetrwaniem kolejnego dnia: 'mam 10 zł, a listonosz z emeryturą przychodzi za dwa tygodnie..' słyszałam w osiedlowym sklepiku. Bieda to katastrofa, choć teraz inna niż 30-50 lat temu, jednak to wielka niszcząca siła. Z pełnym brzuchem można mieć wolne weekendy, czytać książki czy chodzić na koncerty, buszować w necie, mieć idee i takie tam. Ci ludzie mogą chcieć krwi tych wszystkich, którzy podczas gdy oni biednieli - paśli swoje brzuchy i konta. Dlatego pewnie trudno o szerokie społeczne poparcie dla idei KODu, bo stamtąd nie płynie żaden prosty przekaz mówiący, że ktokolwiek, obecnie ubogi, cokolwiek bezpośrednio dostanie, np 500, czy 150 zł. Dlatego uważam, że nie wolno spocząć na protestach 'ideowych', może trzeba te idee przeliczyć na zyski dla wszystkich. Jasno. Ile mięsa w garze będzie z protestu pod Trybunałem? I kiedy? Pincet jest już. Solidarność miała łatwo - wszyscy byli jednakowi. A teraz? Może być bardzo bardzo, bardzo ponuro.

  • ju-li1 napisał(a) komentarz datowany na 2016/03/15 11:11:44:

    wyborcza.pl/1,75968,19766531,pis-poszedl-na-wojne-z-kod.html#BoxGWImg

Dodaj komentarz